نمایه نویسندگان

آ

  • آقائی، مهرداد راهکارهایی برای بهبود آموزش زبان عربی در مدارس متوسطه ایران [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 91-106]

ا

  • ابراهیمی اورنگ، اکبر دراسة مضامین المقاومة فی شعر محمود درویش وطاهره صفارزاده [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 183-198]
  • احمدی، قادر دراسة مضامین المقاومة فی شعر محمود درویش وطاهره صفارزاده [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 183-198]
  • احمدی، قادر بررسی حوزه معنایی و زبانشناسی موادّ «حسب»، «ریب»، «شکک»، «ظنن» و «یقن» و ارتباط آنها با مفهوم عقل در قرآن [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 5-23]
  • اشتاء، زهراالسادات تحلیل و نقد محتوای کتاب «عربی، زبان قرآن (3) و(2)» پایه یازدهم و دوازدهم(رشته‌های علوم تجربی-ریاضی) «براساس نظریه تایلر در بررسی ملاک‌های سازماندهی محتوا» [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 5-22]
  • اصغرپور، حسین الصحافة وأثرها فی الأدب العربی المعاصر فی مصر بین 1798- 2000 [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 169-182]
  • اصغری، عاطفه الصحافة وأثرها فی الأدب العربی المعاصر فی مصر بین 1798- 2000 [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 169-182]

ب

  • باغبانی، رضوان واکاوی ساحت‌های تربیت اقتصادی و حرفه‌ای، و علمی و فناوری در کتاب «عربی» پایه هشتم [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 72-82]

پ

  • پارسایی، محبوبه بررسی و تحلیل ارتباطات غیر کلامی در شعر احمد مطر [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 147-168]

ج

  • جابری نصر، احمد پیرنگ در داستان های یعقوب شارونی (مطالعه موردی«سراللحیه البیضاء») [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 41-56]
  • جافرنوده، محمّد «تحلیل محتوای کیفی اشعار جنبش 14 فوریه بحرین» [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 158-177]
  • جلیلی، جلیل بررسی حوزه معنایی و زبانشناسی موادّ «حسب»، «ریب»، «شکک»، «ظنن» و «یقن» و ارتباط آنها با مفهوم عقل در قرآن [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 5-23]

ر

  • رنجبر، فهیمه بررسی حوزه معنایی و زبانشناسی موادّ «حسب»، «ریب»، «شکک»، «ظنن» و «یقن» و ارتباط آنها با مفهوم عقل در قرآن [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 5-23]

ز

  • زمانی، مهدیه نقد و بررسی میزان تطابق متن‌های زبان عربی پایه دهم تا دوازدهم انسانی با قواعد آن [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 139-157]
  • زینال زاده، وحید الصحافة وأثرها فی الأدب العربی المعاصر فی مصر بین 1798- 2000 [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 169-182]

س

  • سلیمی نژاد، فهیمه چالش‌های درس عربی از منظر معلمان مقطع متوسطه (مطالعه موردی: شهرستان سبزوار) [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 57-71]
  • سیفی، طیبه تحلیل و نقد محتوای کتاب «عربی، زبان قرآن (3) و(2)» پایه یازدهم و دوازدهم(رشته‌های علوم تجربی-ریاضی) «براساس نظریه تایلر در بررسی ملاک‌های سازماندهی محتوا» [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 5-22]

ش

  • شاه وردی، امین ویژگی‌های کهن زبان عربی در قیاس با اکدی [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 23-40]
  • شربتدار، حسن علی واکاوی اشتراکات موضوعی ولفظی در دو قصیده لامیه شنفری و طغرایی [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 127-146]
  • شفائی، مهدی دراسة مضامین المقاومة فی شعر محمود درویش وطاهره صفارزاده [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 183-198]

ص

  • صادقی، سید جعفر متدهای بیانی و هنری زبان قرآن در پرتو اسالیب بلاغی [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 24-42]

ط

ع

  • عباسی، نسرین بررسی و تحلیل ارتباطات غیر کلامی در شعر احمد مطر [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 147-168]
  • عباسی، نسرین نگرش ساختارگرایی به شخصیت بررسی موردی رمان الطنطوریه، اثر رضوی عاشور [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 107-126]
  • عباسی، نسرین «تحلیل محتوای کیفی اشعار جنبش 14 فوریه بحرین» [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 158-177]
  • عبدی، صلاح الدین نگرش ساختارگرایی به شخصیت بررسی موردی رمان الطنطوریه، اثر رضوی عاشور [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 107-126]
  • عچرش، خیریه پیرنگ در داستان های یعقوب شارونی (مطالعه موردی«سراللحیه البیضاء») [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 41-56]
  • علی پور، فاطمه آموزش عربی در دانشگاه فرهنگیان به روش ترکیبی (با ارائه الگویی مبتنی بر موک) [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 43-56]

ف

  • فرخی، زهرا تحلیل گفتمان انتقادی قصیده النسر سروده عمر ابو ریشه بر اساس الگوی نورمن فرکلاف [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 71-90]

ق

  • قاسمی، طاهر مفردات الأصوات القرآن الکریم بین العلم و اللغة [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 199-215]
  • قاسمی، طاهر راهکارهایی برای بهبود آموزش زبان عربی در مدارس متوسطه ایران [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 91-106]
  • قاسمی، طاهر مقارنة الأمثال الشّعبیّة بین العربیّة و الکُردیّة موضوعیّاً ( أمثال الأخلاقیّة و الإجتماعیّة ) [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 189-214]

ک

  • کاوسی، سبحان چالش‌های درس عربی از منظر معلمان مقطع متوسطه (مطالعه موردی: شهرستان سبزوار) [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 57-71]

م

  • محمودی، اعظم آموزش عربی در دانشگاه فرهنگیان به روش ترکیبی (با ارائه الگویی مبتنی بر موک) [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 43-56]
  • محمودی، فرزانه «تحلیل محتوای کیفی اشعار جنبش 14 فوریه بحرین» [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 158-177]
  • مقدسی، یوسف متدهای بیانی و هنری زبان قرآن در پرتو اسالیب بلاغی [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 24-42]
  • ملا ابراهیمی، عزت تحلیل گفتمان انتقادی قصیده النسر سروده عمر ابو ریشه بر اساس الگوی نورمن فرکلاف [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 71-90]
  • ملایی، علی اکبر تحلیل زبان بدن در رمان "الشحاذ" اثر نجیب محفوظ بر اساس نظریه پل اکمن و والس فریسن با سه رویکرد (منشأ، رمزگذاری، کاربرد) [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 57-70]
  • ملایی، علی اکبر تحلیل کیفیّت هنری صور خیال در غزل های ابوتمّام [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 98-117]
  • مهدی، سید هیمن نقد و بررسی میزان تطابق متن‌های زبان عربی پایه دهم تا دوازدهم انسانی با قواعد آن [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 139-157]

ن

  • ناصری سراب بادیه، احسان تحلیل سیاسی اجتماعی خطبه البتراء بر اساس مفهوم کرونوتوپ نظریه منطق مکالمه‌ای میخائیل باختین [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 83-97]
  • نجارپوریان، علی تحلیل کیفیّت هنری صور خیال در غزل های ابوتمّام [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 98-117]
  • نصیحت، ناهید واکاوی ساحت‌های تربیت اقتصادی و حرفه‌ای، و علمی و فناوری در کتاب «عربی» پایه هشتم [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 72-82]

و

  • ورناصری قندعلی، زینب پیرنگ در داستان های یعقوب شارونی (مطالعه موردی«سراللحیه البیضاء») [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 41-56]

ه

  • هوشیار، یاسر نقد و بررسی میزان تطابق متن‌های زبان عربی پایه دهم تا دوازدهم انسانی با قواعد آن [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 139-157]

ی

  • یزدانی، حبیب الله بررسی نوستالوژی دوری از معشوق در معلقۀ امرءالقیس کِندی شاعر جاهلی عرب [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 118-138]
  • یوسفی، فاطمه تحلیل زبان بدن در رمان "الشحاذ" اثر نجیب محفوظ بر اساس نظریه پل اکمن و والس فریسن با سه رویکرد (منشأ، رمزگذاری، کاربرد) [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 57-70]